Siirry sisältöön

Suun terveydenhuollon asiakaspalvelu on ruuhkautunut

Kuvassa asiakas hoidettavana hammaslääkärissä.

Keusoten suun terveydenhuollon asiakaspalvelu on ruuhkautunut. Ruuhka koskee sekä yhteydenottoja puhelimitse että digitaalisesti Omaolon kautta. Taustalla ovat muutokset hoidon tarpeen arvion kirjaamisessa potilastietojärjestelmään, mitkä tällä hetkellä hidastavat yhteydenottojen hoitamista.

Kirjaamistavat ovat muuttuneet 1.1.2024 voimaan tulleen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) uuden asiakastietolain myötä. Jotta asiakkaan yhteydenotto ja tiedot kirjautuvat lain edellyttämällä tavalla Kantaan ja hoitoilmoitusrekisteriin (HILMO), tulee hoitohenkilöstön kirjata kaikki asiat potilastietojärjestelmään. Keusoten käyttämää potilastietojärjestelmää kehitetään parhaillaan vastaamaan uutta asiakastietolakia.

– Pahoittelemme muutoksesta aiheutuvaa ruuhkaa suun terveydenhuollon asiakaspalvelussamme. Tällä hetkellä pystymme kuitenkin vastaamaan kiireellisiin yhteydenottopyyntöihin lain puitteissa, kertoo avopalvelujen päällikkö Päivi Mäkelä-Bengs.

Lisätietoja palvelusta:

Aiheeseen liittyvät palvelut