Siirry sisältöön

Anna palautetta ja kerro kuinka onnistuimme – THL:n kysely terveysasemille avoinna 6.–26.5.

Terveyden ja hyvinvoinninlaitos (THL) kerää terveysasemien lääkärien, hoitajien, fysioterapeuttien ja sosiaalityöntekijöiden vastaanottojen asiakkailta palautetta noin kahden vuoden välein. Palaute kerätään asiakaspalautekyselyillä, jotka THL toteuttaa yhteistyössä hyvinvointialueiden kanssa. Vuoden 2024 kysely toteutetaan 6.–26.5.2024.

Anna palautetta asioituasi terveysasemalla

Haluamme tietää juuri sinun näkemyksesi, koska olet meille tärkeä. Vastaathan kyselyyn, jos olet asioinut terveysasemallamme 22.4.–26.5. välisenä aikana. Haluaisimme tietää, miten asiointisi terveysasemalla sujui: saitko avun ongelmaasi, kuunneltiinko sinua, saitko selkeät toimintaohjeet?

Anna palaute viimeistään kahden viikon kuluttua asioinnistasi osoitteessa thl.fi/terveysasemapalaute tai täyttämällä paperilomake vastaanoton päätteeksi. Kaikilla terveysasemilla on palautuslaatikko palautekyselyille. Kysely on vastattavissa 6.–26.5.

Jos haluat täyttää kyselylomakkeen verkossa eikä sinulla ole mahdollisuutta käyttää vastaamiseen omaa tietokonetta tai älypuhelinta, voit käydä täyttämässä digilomakkeen Keusoten lähineuvontapisteellä tai terveysaseman asiakastietokoneella.

Kyselyyn vastaamiseen menee noin 10 minuuttia. Vastauksesi käsitellään nimettömästi ja luottamuksellisesti. THL toimittaa antamasi sanallisen palautteen terveysasemalle siten, että sinua ei voida tunnistaa.

Kyselyn tulokset julkaistaan syksyllä 2024

THL julkaisee kyselyn valtakunnalliset tulokset verkkosivuillaan thl.fi syksyllä 2024. Tuloksia voi tarkastella hyvinvointialueittain ja terveysasemittain.

Kyselyn tuloksia käytetään terveysasemien palvelujen kehittämisessä. THL analysoi tulokset valtakunnallisesti ja käyttää tietoa tutkimuksessa ja palvelujen arvioinnissa.

Edellinen vastaava kysely toteutettiin syksyllä 2022. Sen tuloksia ja lisätietoja tutkimuksesta voit tarkastella THL:n verkkosivuilta.

Lisätietoja: