Coronavirus - COVID-19 / Information in other languages

Coronavirus information in different languages as well as in plain language and sign language.
Koronavirustietoa eri kielillä, myös selkokielellä ja viittomakielellä.

Where can I find information about Coronavirus?

  • Do you suspect a coronavirus infection? Visit our Online Health Care Service (Nettipalvelu) and complete a sympton inquiry. 
  • Do you have a respiratory infection and need consultation from a nurse or a doctor? Call our Corona Care Line 019 226 0099. The phone line is open everyday between 8 a.m. to 8 p.m.

THL / Institutet för hälsa och välfärd / Finnish institute for health and welfare

Ulkoministeriö / Utrikesministeriet / Ministry for Foreign Affairs

Valtioneuvosto / Statsrådet / Finnish Government

Maahanmuuttovirasto / Migrationsverket / Finnish Immigration Service

Kela / FPA

YouTube videos in other languages

Information in other languages / Advisory Board for Ethnic Relations ETNO

Tiedotteita eri kielillä, Tuusulan kunta / Information in other languages, Tuusula Municipality

Yle Uutiset / Yle News

Koronaviruksesta selkokielellä

Mistä saan selkokielistä tai kuvin tuettua tietoa koronaviruksesta?

  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL:n sivulta löydät koronavirustilanteesta selkokielistä aineistoa.
  • Kela kertoo omilla nettisivuillaan selkosuomeksi, miten koronavirustilanne vaikuttaa Kelan palveluihin.
  • Selkokielistä ja kuvin tuettua koronavirustietoa jakaa Selkokeskuksen sivu, jolla on linkkejä myös ruotsinkieliseen aineistoon.

Viittomakielistä viestintää koronaviruksesta

Onko sinulla vaikeuksia puheen tuottamisessa tai kuulemisessa?

Alla verkkopalveluja, joiden kautta saat henkilökohtaista neuvontaa koronavirukseen liittyvissä asioissa:

  • Epäiletkö koronavirustartuntaa? Tee oirearvio Keusoten Nettipalvelussa. Vastaamme saman päivän aikana.

  • Uudenmaan Päivystysapu 116 117 -tekstipalvelu neuvoo sinua äkillisissä terveysongelmissa silloin, kun oma terveysasemasi on kiinni. Tekstipalvelu on suunnattu ainoastaan henkilöille, jotka eivät kuule tai eivät pysty tuottamaan puhetta. Tekstipalvelu toimii Terveyskylän sivuilla.

  • Koronabotti auttaa arvioimaan tartunnan todennäköisyyttä ja antaa neuvoa COVID-19 koronavirukseen liittyvissä kysymyksissä. Terveyskylän Koronabottiin on lisätty psyykkisen tuen osuus, joka on tarkoitettu kaikille paikkakunnasta riippumatta. Pääset Terveyskylän koronabottiin tästä linkistä.

  • Valtioneuvoston Korona Chattiin pääset tämän linkin kautta. Avoinna ma-pe klo 8­–21 ja la klo 9–15. Saat yleistä tietoa koronaviruksesta. Palvelussa ei saa neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa, kuten akuuteissa oireissa.

  • Kaikki eivät kommunikoi puhumalla. Heitä ja heidän läheisiään varten Papunet on koonnut koronavirukseen liittyvää kuvilla tuettua tietoa, ohjeita ja keskustelusanastoa.
Päivitetty 11.8.2020 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN