Hoitotarvikkeet

Tiedote 10.9.: Toimituksissa voi esiintyä tilapäisesti viivettä

Hoitotarvikejakelun tiloissa on tapahtunut laaja korona-altistuminen. Pyrimme korvaavan henkilöstön voimin pitämään toimitusajat mahdollisimman normaaleina, mutta tilapäistä viivettä voi tästä huolimatta esiintyä. Pahoittelemme tilannetta!

Alkuviikosta ilmenneen laajan verkkohäiriön vuoksi syntynyt ruuka on saatu purettua ja uusia tilauksia on alettu käsitellä.


Hoitotarvikkeita saavat maksutta pitkäaikaissairaat, joilla on ainakin kolme kuukautta kestävä hoitotarvikeiden tarve. Hoitotarvikkeilla edistetään kotihoitoa ja terveydentilan seurantaa tai parannetaan toimintakykyä. Yleisesti normaaliin hygieniaan ja perushoitoon kuuluvat tuotteet eivät kuulu hoitotarvikejakelun piiriin.

Keusoten hoitotarvikejakelun asiakaspuhelinnumero on: 019 2260 201

Katso alta lisäohjeet tilausten tekemiseen. 

Hoitotarvikkeiden tilaaminen

Hoitotarvikkeiden tilaamiseen tarvitset aina lähetteen. Kirjaa lähetteeseen aina asiakkaan kotikunta. Jos lähete on jo aiemmin toimitettu, ei sitä tarvitse toimittaa uudelleen. Lue tarkemmat lähetteeseen liittyvät ohjeet tästä.

Riippumatta tilaustavasta, hoitotarvikejakelu ei ilmoita erikseen tilauksen vastaanottamisesta. Saat postilta tekstiviestillä ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa. 

Tilauksessa käytetään tuotenimeä ja REF-koodia (tuotenumero). Koodi löytyy tuotepakkauksesta, usein viivakoodin läheltä. Edellinen pakkaus kannattaa ottaa lähelle tilausta tehdessä, jotta tarvittavat tiedot on helppo etsiä.

REF-koodi (tuotenumero) 

Kuvassa näkyy REF-koodi (tuotenumero) punaisella viivalla merkittynä.

Tilaa sähköisillä tilauslomakkeilla 

Hoitotarvikkeiden tilaamiseen voit käyttää joko uutta vahvan tunnistautumisen tilauslomaketta tai aiemmin käytössä ollutta lomaketta, joka ei vaadi tunnistautumista. Tilatessasi sähköisellä lomakkeella, käytä jompaa kumpaa itsellesi paremmin sopivaa vaihtoehtoa. 

  • Tee tilaus sähköisellä lomakkeella - vahva tunnistautuminen 
    • Siirry lomakkeelle tästä
    • Vaatii vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla, VRK-kortilla tai mobiilivarmenteella. 
    • Voit käyttää uuden tilauksen pohjana vanhan tilauksen tuotetietoja ja seurata tilauksesi etenemistä.
    • Voit asioida läheisesi puolesta omilla pankkitunnuksillasi.
  • Tee tilaus sähköisellä lomakkeella - ei vaadi tunnistautumista
    • Siirry lomakkeelle tästä
    • Ei vaadi tunnistautumista
    • Voit tehdä tilauksen myös puolesta-asiointina.
    • Tilauksen tehtyäsi odota rauhassa, että lomake on lähetetty ennen kuin suljet lomaketta, jotta tilauksesi menee varmasti perille. 

Lataa sähköisten lomakkeiden täyttöohje tästä

Tee tilaus puhelimitse p. 019 2260 201 seuraavasti:

Takaisinsoittopyyntö:

  • Jätä takaisinsoittopyyntö odottamalla äänimerkkiin saakka ja sulkemalla sen jälkeen puhelin. 
  • Takaisinsoitot pyritään tekemään 3 arkipäivän sisällä. 

TAI

Sanele tilaus vastaajaan:

  • Tee tilaus jättämällä viesti äänimerkin jälkeen.
  • Katso tarkempi ohje puhelintilauksen jättämiseen.
  • Kuuntele ohjeet loppuun asti ennen puhelimen sulkemista, jotta takaisinsoittopyyntösi tallentuu.

Halutessanne voitte toimittaa hoitotarviketilauksen myös paperisena. Tulosta tilauslomake postitusta varten ja toimita se postitse Hoitotarvikejakeluun osoitteella: Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä, Hoitotarvikejakelu, Hyryläntie 13 A, 04300 TUUSULA.

Hoitotarvikkeiden toimitus

  • Hoitotarvikkeiden toimitus kestää 1-3 viikkoa. Tilaa tarvikkeet hyvissä ajoin!
  • Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Lähetys tulee noutaa 7 vrk kuluessa, muuten se palautuu hoitotarvikejakeluun. 
  • Hoitotarvikkeet toimitetaan valitsemaasi Postin noutoautomaattiin tai postitoimipis­teeseen
  • Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa myös suoraan kotiin, mikäli asiakkaalle on myönnetty tämä oikeus toiminta-­ tai liikkumiskyvyn rajoitteiden vuoksi.

Täytä vaippahakemusta varten seuraavat lomakkeet, liitteeksi lääkärin lausunto, ja toimita ne maapostilla Hoitotarvikejakeluun:

Toimita vaippahakemus osoitteeseen: 

Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä, Hoitotarvikejakelu, Hyryläntie 13 A, 04300 TUUSULA


Keskitetty alueellinen hoitotarvikejakelu käynnistyi 4.5.2020

Hoitotarvikejakelu toimii 4.5.2020 alkaen alueellisesti yhtenäisin tilaus- ja toimituskäytännöin koko Keusoten alueella. Hoitotarvikkeiden tilaukset tehdään sähköisesti keskitetyssä verkkopalvelussa tai puhelimitse alueellisesta palvelunumerosta. Samalla hoitotarvikkeiden jakelu yhtenäistyy.

Käytäntöjen yhtenäistäminen tarjoaa asiakkaalle joustoa hoitotarvikkeiden tilaukseen. Palvelun käyttö ei ole riippuvainen aukioloajoista ja toimituksen saa itseään lähellä olevaan toimituspisteeseen. Tilaaminen ei edellytä vahvaa tunnistautumista.

Alueellisella hoitotarvikejakelulla halutaan taata asiakaslähtöiset ja yhdenvertaiset palvelut kaikille Keusoten alueen kuntalaisille.

Päivitetty 10.9.2021 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN

Hyvinvointialueen valmistelu

Soteuudistus.fi