Hoitotarvikkeet

Keusoten hoitotarvikejakelu on toukokuun alussa muuttunut alueelliseksi toiminnaksi. Uudistus tuo joustoa tarvikkeiden tilaamiseen ja toimitukseen. 

Tiedote 21.9.20: Tilaa loppuvuoden hoitotarvikkeet hyvissä ajoin - joulun pyhät vaikuttavat toimitusaikoihin


Kenelle?

  • Pitkäaikaissairaat saavat perusterveydenhuollosta maksutta kotihoitoa ja terveydentilan seurantaa edistäviä tai toimintakykyä parantavia hoitotarvikkeita.
  • Hoitotarvikkeiden saamisen edellytys on yleensä pitkäaikainen, ainakin kolme kuukautta kestävä tarve.

Miten hoitotarvikkeita tilataan?

Hoitotarvikkeisiin tarvitset lähetteen 

  • Lue ohjeet lähetteen toimittamiseen tästä
  • Lähetettä ei tarvitse toimittaa uudelleen, jos olet toimittanut sen jo aiemmin.

Tee tilaus joko sähköisellä lomakkeella tai puhelimitse

Tee tilaus vain jommalla kummalla tavalla. Suosittelemme tilauksen tekemistä sähköisellä lomakkeella, mikä nopeuttaa tilauksesi käsittelyä.

Sähköisellä lomakkeella - klikkaa tästä.

  • Lataa lomakkeen täyttöohje tästä
  • Lomake ei vaadi vahvaa tunnistau­tumista ja sillä voit tilata tarvikkeet myös toiselle henkilölle.

Puhelimitse 019 2260 201 - jätä takaisinsoittopyyntö tai tee tilaus ääniviestillä

  • Jätä takaisinsoittopyyntö odottamalla äänimerkkiin saakka ja sulkemalla sen jälkeen puhelin. Takaisinsoitot pyritään tekemään 3 arkipäivän sisällä. Huomioithan, että takaisinsoittoon voi kesäaikaan mennä normaalia pidempään. 
  • Tee tilaus jättämällä viesti äänimerkin jälkeen. Katso ohje puhelintilauksen jättämiseen.

Hoitotarvikkeiden toimitus

  • Hoitotarvikkeiden toimitus kestää 1-3 viikkoa. Tilaa tarvikkeet hyvissä ajoin!
  • Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Lähetys tulee noutaa 7 vrk kuluessa, muuten se palautuu hoitotarvikejakeluun. 
  • Hoitotarvikkeet toimitetaan valitsemaasi Postin noutoautomaattiin tai postitoimipis­teeseen
  • Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa myös suoraan kotiin, mikäli asiakkaalle on myönnetty tämä oikeus toiminta-­ tai liikkumiskyvyn rajoitteiden vuoksi.

Mitä tietoja tarvitsen tilauksen tekemiseen?

Tilauksessa kysytään tuotteen nimeä sekä REF-koodia. Koodi löytyy tuotepakkauksesta, usein viivakoodin läheltä. Edellinen pakkaus kannattaa ottaa lähelle tilausta tehdessä, jotta tarvittavat tiedot on helppo etsiä.

refkoodi3.jpg


Ilman lähetettä tilattavat hoitotarvikkeet

Vaippatilaukset tehdään poikkeuksellisesti vielä ilman lähetettä. Täytä vaippahakemusta varten seuraavat lomakkeet ja toimita ne maapostilla Hoitotarvikejakeluun:

Toimita vaippahakemus osoitteeseen: 

Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä, Hoitotarvikejakelu, Hyryläntie 13 A, 04300 TUUSULA


Keskitetty alueellinen hoitotarvikejakelu käynnistyi 4.5.2020

Hoitotarvikejakelu toimii 4.5.2020 alkaen alueellisesti yhtenäisin tilaus- ja toimituskäytännöin koko Keusoten alueella. Hoitotarvikkeiden tilaukset tehdään sähköisesti keskitetyssä verkkopalvelussa tai puhelimitse alueellisesta palvelunumerosta. Samalla hoitotarvikkeiden jakelu yhtenäistyy.

Käytäntöjen yhtenäistäminen tarjoaa asiakkaalle joustoa hoitotarvikkeiden tilaukseen. Palvelun käyttö ei ole riippuvainen aukioloajoista ja toimituksen saa itseään lähellä olevaan toimituspisteeseen. Tilaaminen ei edellytä vahvaa tunnistautumista.

Alueellisella hoitotarvikejakelulla halutaan taata asiakaslähtöiset ja yhdenvertaiset palvelut kaikille Keusoten alueen kuntalaisille.

Päivitetty 21.9.2020 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN