Puhelinpalveluissa ajoittaista ruuhkaa

Keusotessa otettiin 10.6. käyttöön uudet palvelunumerot ja siirryttiin keskitettyyn ajanvaraukseen. Uusi järjestelmä vaatii opettelua myös meiltä, eikä alkuhankaluuksilta ole vältytty. Tästä johtuen puhelut ovat ajoittain päässeet ruuhkautumaan ja kuuluvuuden laatu ei aina ole ollut hyvä. Myös uusi puhelinvaihteemme vasta opettelee tehtäväänsä. Tämä saattaa aiheuttaa puheluiden yhdistymistä vääriin numeroihin.

Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa ja kiitämme kärsivällisyydestä. Teemme parhaamme soittopyyntöjonojen purkamisessa ja puheluihin vastaamisessa. Palvelua kehitetään koko ajan ja monet ongelmista on saatu jo ratkaistua.

Hoitotarvikejakelun puhelinpalvelussa ei tällä hetkellä pystytä vastaaottamaan puheluita. Pyrimme ratkaisemaan ongelmaa pikimmiten.

Hoitotarviketilaukset onnistuvat sähköisen hakemuksen kautta. Täytä hakemus klikkaamalla tätä linkkiä.

Miten soittopyyntö jätetään?

Jonottamisen sijaan voit jättää meille soittopyynnön. Jättäessäsi soittopyyntöä, muistathan kuunnella nauhoitteen ohjeen loppuun asti ja toimi sen mukaan. Soittopyynnön jättäminen on kaksivaiheinen:

1. Jos haluat jättää soittopyynnön, valitse ensin numero 1
2. Jos haluat jättää soittopyynnön numeroon, josta soitat, valitse uudelleen numero 1.  Mikäli haluat antaa toisen numeron takaisinsoittoa varten, valitse 2 ja jätä haluamasi numero. Paina lopuksi #-näppäintä.
3. Lopuksi kuuntele kuittaus ”soittopyyntönne on rekisteröity, kiitos soitostanne, kuulemiin” ennen kuin suljet puhelun. Puhelusi on nyt rekisteröity ja sinulle soitetaan takaisin.

Muut yhteydenottotavat

Puhelinpalvelun lisäksi voit käyttää myös sähköisiä palveluitamme, jotka toimivat ympäri vuorokauden.

Terveyspalveluiden nettipalvelu

Hammashoidon nettipalvelu

Voit ottaa meihin yhteyttä Nettipalvelun kautta seuraavissa asioissa:
• vaivan tai sairauden hoito
• sairauslomatodistus äkillisen sairauden vuoksi itselle tai lapselle
• pitkäaikaissairauden hoito
• lääkärintodistukset ja lausunnot
• rokotus- ja terveysneuvonta
• tutkimustulosten kysely
• reseptin uusiminen
• varatun ajan peruminen tai siirtäminen
• mielenterveys- ja päihdepalvelut
• kuntoutus- ja apuvälinepalvelut

Laboratorio ja röntgen

HUSLAB laboratorioiden ajanvaraus ja neuvonta: p. 09 4718 6800, ma–pe 7.30–15.30.
HUS kuvantaminen ajanvaraus ja neuvonta: p. 09 471 80900, ma–pe 8–15.30.

Yhteistyökumppaneidemme, kuten Hyvinkään ja Porvoon sairaalan, numerot ovat säilyneet ennallaan.

Apua koronavirusasioissa

• Tee oirearvio nettipalvelussa
• Koronahoitopuhelin, p. 019 226 0099, klo 8–20.

Henkeä ja terveyttä uhkaavissa hätätilanteissa SOITA 112
(esim. kova rintakipu, hengenahdistus, kouristelu, tajuttomuus, halvausoireet, väkivalta, muu hätätilanne)

Akuutin traumaattisen kriisin kohdatessa voi ottaa yhteyttä sosiaali- ja kriisipäivystykseen, 019 711 0721. Akuutilla traumaattisella kriisillä tarkoitetaan äkillistä, yllättävää tapahtumaa, johon ei ole voinut varautua. Tällaisia ovat esim. läheisen kuolema, läheisen itsemurhayritys, onnettomuudet, tulipalot.

Neuvonta ja ohjaus

Terveyspalvelut (kaikille ikäryhmille) 019 226 0505
Numero on käytössä joka päivä klo 8-20. Lisäksi käytössäsi on nettipalvelu.

Sosiaalipalveluiden keskitetyt neuvonta- ja ohjausnumerot
Lapset, nuoret ja perheet 019 226 0401
Työikäiset 019 226 0402
Ikäihmiset 019 226 0403
Vammaispalvelut 019 226 0433

Numeroissa vastataan ma-to klo 8-15 ja pe klo 8-13. Vammaispalvelujen neuvonta palvelee arkisin klo 9-14. Neuvomme sinua palveluidemme käytössä ja ohjaamme uudet asiakkaat oikean palvelun piiriin. Mikäli sinulla on jo asiakkuus Keusoten palveluissa, voit olla suoraan yhteydessä omaan työntekijääsi. Muuttuneet puhelinnumerot löydät verkkosivuilta palvelun alta kuntakohtaisesta pudotusvalikosta.

Yleisissä asioissa voit ottaa yhteyttä sähköpostilla käyttäen Keusoten turvapostipalvelua.

Ohje turvapostin käyttöön
1. Klikkaa linkistä https://turvaposti.keusote.fi/
2. Kirjoita oma sähköpostiosoitteesi ja ruudulla näkyvä tunniste
3. Kirjoita vastaanottaja-kohtaan palvelu, johon haluat ottaa yhteyden:
neuvonta.lapsiperheet@keusote.fi
neuvonta.tyoikaiset@keusote.fi
neuvonta.ikaihmiset@keusote.fi
neuvonta.vammaispalvelut@keusote.fi
4. Lisää aihe ja viestisi
5. Lähetä

Ethän välitä arkaluonteista tietoa tai henkilötietoja sähköpostitse!

Päivitetty 31.7.2020 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN